måndag 4 februari 2013

En solig och vindstilla söndag vid Stenkusten på Öland. En promenad på 20 km i mina Lundhagskängor.


Bilen ställde vi i Löttorp och en bit mot kusten fick vi lift med en trevlig  äldre kvinna som är  keramiker från trakten. Foto: Pål Hosk

Framme vid  havet blev vi avsläppta av vår välgörare och med solen i ryggen och varsin apelsin i fickan  fortsatte vi vandringen  mot Byrum.

Hur skulle jag orka ända förbi Blå Jungfun i fjärran och sedan åter till bilen i Löttorp?

En liten paus mot en solvarm sjöbod.Foto: Pål Hosk
Naturen här är lika vacker året om!


Trots den fantastiska naturupplevelsen hade jag aldrig klarat denna vandring utan coaching av min man och mina sköna Lundhagskängor. Nästa gång cyklar vi!
Foto: Pål Hosk


1 kommentar:

  1. Det var en ordentlig promenad minsann! Och visst är det lika vackert i alla väder och under alla årstider även om jag just nu gärna skulle byta ut det vita mot grönt!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera